0
Följande villkor gäller vid konsumentköp mellan Internetkund och ZannaZ 
 
Godkännande av allmänna villkor: 
Genom att göra en beställning via Webbutiken, intygar du att du har läst dessa Villkor, att du godkänner Villkoren samt att du åtar dig skyldighet att följa dem.
 
PRISER
Alla priser på vår e-handelsplats inkluderar mervärdeskatt och andra skatter. Även om vi gör vårt bästa för att allt ska vara rätt så kan man missa, så vi reserverar oss för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser.
Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten främst med tanke på färg då olika skärmar kan återge färgerna olika mot originalet.
Alla priser som anges på www.zannaz.se gäller endast för internetbutiken även om i allmänhet samma priser gäller i butiken.
 

Våra betalsätt:

ENKELT, SÄKERT & SMIDIGT - Klarna Checkout.
 
SÄKER KORTBETALNING VIA PAYSON
 
VI TAR ÄVEN MOT SWISH BETALNINGAR 
 
 
FRAKTKOSTNAD
ALLA VÅRA SYMASKINER LEVERERAS ALLTID FRAKTFRITT INOM SVERIGE.
 
 
FRAKTFRIGRÄNS
Vår fraktfrigräns ligger på 1000kr det innebär att alla våra symaskiner är fraktfria.
För beställningar under fraktfrigränsen tillkommer det en pack&fraktkostnad på 69kr, alla paket skickas i allmänhet med DHL till ditt närmaste utlämningsställe.
Du kan även välja att vi skickar brev (29kr) med posten, när du väljer brev finns ingen möjlighet att spåra sändningen, och skulle din sändning inte komma dig tillhanda ersätter vi inte din order och den måste ändå betalas. Tänk på att vikten då inte får överstiga 0.1 kg och att måtten är under 25 cm och 3cm hög.
Vi förbehåller oss rätten att skicka med Dhl till en kostnad av 69kr om detta överskrids.
 
Outhämtade paket.
För paket som inte hämtas ut debiterar vi en returavgift.Avgiften på 250kr motsvarar våra faktiska kostnader för returfrakt, emballage och hantering
För specialbeställda varor tex avklippt tyg debiteras fullt värde utöver returfrakten.
 
 
LEVERANSTID
Vi strävar efter att sända dina varor så snabbt som möjligt. Normal leveranstid ligger på 1-3 arbetsdagar.
Detta beroende på lagerstatusen hos oss eller våra leverantörer.Samt vilken arbetsbelastning vi själva har för tillfället som tex vid rea av tyger kan leveranstiden öka till 7-10 arbetsdagar. Leveransdagen är den dagen produkten lämnar ZannaZ lager. OBS. ZannaZ väljer lämpligast transportsätt om inget annat avtalats.
Har du valt alternativet "hämta i vår butik i Åstorp", får du en avisering när din order är expedierad och finns färdig att hämta.  
 
Här följer information om rättigheter och skyldigheter du har som Internetkund samt konsumentköplagen och distansavtalslagen. 
Observera att du som handlar hos www.zannaz.se måste ha fyllt 18 år.
 
LAGERSTATUS
Webshopens lagerstatus är inte alltid lika med butikslagret.
Vill du vara säker på att en vara finns i butiken rekommenderar vi att du tar kontakt för korrekt information
 
AVBESTÄLLNING 
Avbeställning av beställd vara måste ske senast ett dygn efter att vi mottagit beställning
 
RETUR AV PRODUKT / REKLAMATION
Som konsument har du möjlighet att utnyttja din ångerrätt (se distansavtalslagen nedan)
Ingen ångerrätt på klippt metervara.
Vår målsättning är att alltid skicka felfria varor, men för säkerhet skull kolla alltid ditt tyg innan du tvättar och klipper i det. När tyget är tvättat eller klippt i godkänns ingen reklamation.
Returer sker på din egna bekostnad förutom om varan är defekt
Vi löser ej ut returer som skickats mot postförskott. Paketet skall skickas till butiken, INTE till ombud. 
Returadress
ZannaZ 
Fariksgatan 3
26524 Åstorp
 
Kund som vill returnera en vara måste i förhand kontakta ZannaZ för att få returnera varan.
Avtalad retur är gällande i 10 dagar från den dag returen avtalats med ZannaZ.
Returen är först godkänd då ZannaZ mottagit och kontrollerat att varan är insänd i enlighet med villkoren. Skicka alltid din retur så det är möjligt att spåra paketet med ett kolli-id .
Vid returer ska alltid kvitto/faktura medfölja samt orginalförpackning /emballage med tillhörande manualer.
OBS: Kartongen skall sparas under garantitiden, då varan kanske måste skickas fram och tillbaka under garantin.
 
SPECIALANPASSADE PRODUKTER 
För specialanpassade produkter, demo produkter och klippt metervara, samt produkter ZannaZ ej lagerför gäller ingen returrätt.
 
 
Outlösta paket
För varor som inte hämtas ut i tid, utan returneras till oss förbehåller vi oss rätten att ta ut en extra avgift på 250 sek
 
FÖRBEHÅLL
Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar oavsett om det gäller felaktigheter såsom tryckfel, tekniska problem, slutförsäljning eller massbeställningar.
Varorna förblir ZannaZ egendom tills varan är tillfullo betald.
Vi förbehåller oss rätten till att radera en eller flera produkter från beställningen där varan tagit slut eller av annan orsak ej kan levereras, i möjligaste mån informerar vi kunden innan leverans men det kan vara värt att tänka på att vid hög arbetsbelastning (tex vid rea) kanske inte det sker.
Skulle du vilja annullera din order om inte alla produkter i din order inte kan levereras, vänligen ange detta i meddelanderutan i kassan. 
Eventuella återbetalningar sker så fort som möjligt, men tänk på att det kan ta upp till 14 arbetsdagar.
 
DISTANSAVTALSLAGEN
För konsumentköp som ingås över Internet gäller Distansavtalslagen. Enligt Distansavtalslagen gäller bl.a: Konsumenter har 14 dagars ångerrätt (ångersfrist) Ångerfristen börjar löpa den dagen du tog emot varan eller väsentlig del av den, eller den dag avtalet ingicks.
OBS: Kartongen skall sparas under garantitiden, då varan kanske måste skickas fram och tillbaka under garantin.
 
NÅR DU UTNYTTJAR DIN ÅNGERRÄTT
Du är skyldig att hålla varan i väsentligen samma skick som du fick den i. Du får inte använda den, men försiktigt undersöka varan. Om varan skadas eller kommer bort på grund av vårdslöshet förlorar du möjligheten till ångerrätten.
Fyll i ångerblankett.
 

För utländska kunder

Vi kan enbart erbjuda betalning med kort via Payson

Vi leverera ej till Norge, Åland och Schweitz

När du kommer till kassan välj vilket land du önskar leverans till, se bild

 

Leverans sker med DHL till ditt närmaste utlämningsställe.

 

Pricrunners köpgaranti

Som medlem på PriceRunner skyddas ditt köp upp till 50.000 kronor om något skulle gå fel. Denna Köpgaranti är gratis för dig som konsument och gäller på alla köp när du handlar hos oss.

Om du inte redan är medlem på PriceRunner och besökt oss genom dem så kan du, inom 60 minuter efter ditt köp genomföra din registrering. Det kostar inget och tar mindre än tre minuter och vips så blir ditt köp skyddat! <a href="https://www.pricerunner.se/ri/59820/Zannaz"rel=nofollow">Bli medlem gratis på PriceRunner</a>

Om du vill att ditt köp ska innefattas av Köpgarantin så måste din beställning vara addresserad till dig som privatperson. Med Köpgarantin får du ersättning om en vara är trasig, om en enskild vara saknas vid leverans, om leverans av vara uteblir eller om varan är felaktig.

PriceRunner Köpgaranti ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader betalas ingen ersättning.

Besök PriceRunner för att ta del av kompletta villkor och regler samt lista på undtantagna kategorier.

<a href="https://www.pricerunner.se/"rel=nofollow">Ja tack, jag vill få gratis Köpgaranti genom att bli medlem på PriceRunner!</a>

 

 
 
 
vårt org nr 5593308025